NAJVEĆA AKCIJA SADNJE U SRBIJI PARTNERSKA SARADNJA NA DELU: ZASADI DRVO, ZASADI SVOJ KISEONIK!


Beograd, 18. novembar 2019. - Srbija je samo u jednom danu dobila 51.256 novih stabala koliko ih je zasađeno u prvoj masovnoj akciji pošumljavanja u okviru projekta Zasadi drvo. Hiljade građana zasadili su sadnice hrasta, jasena, smrče, crnog bora na čak 34 lokacije širom Srbije.

Akciju Zasadi drvo pokrenuli su kompanija dm drogerie markt i Adria Media Group, zajedno sa institucionalnim partnerima: Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede - Uprava šume, JP "Srbijašume", JP "Vojvodinašume", Pokretom Gorana Srbije, Privrednom komorom Srbije i Botaničkom baštom "Jevremovac", postavivši, zajedno sa građanima volonterima, svojevrstan rekord masovne radne akcije pošumljavanja u Srbiji.

Branislav Nedimović, ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede je naglasio da se za društvenu odgovornost borimo svi zajedno. „Ovo je impozantno, više od 50.000 sadnica na 34 lokacija širom Srbije, svaka čast”, istakao je Branislav Nedimović.

Vesna Stojanović, direktorka dm drogerie markt Srbija i dm Severna Makedonija još jednom je ukazala na značaj ovog projekta i iskazala zadovoljstvo što se pozivu za najveće jesenje pošumljavanje odazvao veliki broj građana.

„Veoma mi je drago što smo pokrenuli ovaj važan projekat i što smo se okupili danas u velikom broju da i na delu pokažemo na koji način možemo da delujemo održivo i damo doprinos očuvanju životne sredine. Jedan od osnovnih postulata naše kompanije je da brinemo o zajednici u kojoj poslujemo i da svojim kupcima i zaposlenima ponudimo mogućnost da se uključe u inicijative kako bismo očuvali naš eko sistem i savesno se ophodili prema svojoj okolini i ljudima“, izjavila je Vesna Stojanović i dodala da je, pored partnerstva na samom projektu, kompanija dm donirala 100 ašova i 100 motika JP,, Srbijašume“.

Kompanija dm drogerie markt nastoji da na svakom koraku deluje održivo, stoga pored velikih ekoloških projekata, svoju posvećenost ciljevima održivog razvoja dokazuje i prodajom sertifikovane prirodne kozmetike, organske hrane i drugih vrsta ekološki proizvedene robe koja se nalazi u ponudi u svim dm drogerijama u Srbiji. Pored toga, kompanija je 14. oktobra iz prodaje potpuno povukla plastične ambalažne kese, a svojim kupcima nudi ekološki prihvatljive alternative. Projekat Zasadi drvo tako predstavlja logičan nastavak ekološki osvešćenog poslovanja kompanije.

Igor Žeželj, predsednik Adria Media Group, povodom dakcije "Zasadi drvo", naveo je da se Adria Media Group već dve godine koncentrisano bavi održivim razvojem kao temom.

“U ovoj godini pokrenuli smo platformu održive budućnosti, gde nam je cilj da što veći broj građana, kompanija, državnih institucija, NVO sektora animiramo i podržimo u borbi za održivu budućnost. Projekat “Zasadi drvo” ima jasan cilj - imamo 30 odsto pošumljenosti, a cilj naše zemlje je 41 odsto i do tada nećemo stati s ovom akcijom. Dvaput godišnje, jednom na leto, jednom na jesen, okupljamo ljude da sadimo. Ovo što sada radimo je put koji treba da pređemo i da napravimo inkluziju što većeg broja građana, privrednih subjekata i ostalih društvenih činilaca ka cilju pošumljavanja, a u globalu ka budućnosti države“, naglasio je Žeželj.

Brojna istraživanja pokazuju da je značaj šuma nemerljiv, a stručnjaci ističu pošumljavanje kao jednu od najvažnijih inicijativa današnjice i neophodnost u eri klimatskih promena. Šume prečišćavaju zagađenu atmosferu, proizvode kiseonik, igraju značajnu ulogu u sprečavanju isušivanja i erozije zemljišta, a doprinose i raznovrsnosti živog sveta.

„Veoma smo zadovoljni akcijom i ovo je promocija sektora šumarstva. Osim što smo sadili drveće, obučili smo i nekoliko stotina ljudi koji mogu da obučavaju druge kako da zasade svoje drvo”, rekao je Saša Stamatović, v.d. direktora Uprave za šume.

Četvoromesečna kampanja, koje je prethodila velikoj sadnji, imala je za cilj da edukuje javnost i podigne svest o značaju šuma koje su jedan od najvažnijih faktora očuvanja životne sredine za buduće generacije.

„Jedan čovek tokom života potroši kiseonika koliko proizvedu tri drveta, zato zasadite jedno drvo kako biste bar malo uzvratili prirodi“, glavna je poruka građanima koju su svi učesnici poslali sa prvog masovnog pošumljavanja u Srbiji.

„ZASADI DRVO“ – POČETAK NAJVEĆE AKCIJE SADNJE STABALA U SRBIJI


Najveća akcija sadnje stabala u Srbiji - „Zasadi drvo“, koja za cilj ima očuvanje zdrave životne sredine i održivi razvoj društvene zajednice, zvanično je započeta danas konferencijom za novinare u Botaničkoj bašti, uz prisustvo brojnih predstavnika medija.

Akciju sadnje stabala pokrenuli su Adrija medija grupa i dm drogerie markt, uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede - Uprava šume, JP„ Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“ Pokreta Gorana Srbije I Privredne komore Srbije.

Četvoromesečna kampanja „Zasadi drvo“, baviće se edukacijom i podizanjem svesti javnosti o značaju šuma, nakon čega će otvaranjem sezone jesenjeg pošumljavanja biti pružena prilika građanima da zasade svoje drvo, tokom jednodnevne radne akcije koja će se održati poslednje subote u oktobru, kada će biti zasađeno preko 50,000 sadnica širom Srbije.

Branislav Nedimović, ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede izjavio je da je ova akcija veoma važna za Srbiju i pozvao sve građane da se priključe:
- “Sadnjom gotovo četiri miliona stabala značajno obnavljamo površine pod šumama, ali i dodatno jačamo odbrambene kapacitete u pogledu smanjenja posledica od bujičnih voda i poplava. Dovoljno je samo reći da pošumljena površina apsorbuje 20 puta više vode od zemljišta koje nije pod šumom” – rekao je Nedimović.

Predrag Petrović, Član Uprave dm Srbija je ukazao na to koliko je ovaj projekat važan da bi se obezbedila budućnost u kojoj svako može da deluje i živi održivo.

- „Veliko mi je zadovoljstvo što sa Adrija medija grupom pokrećemo ovako značajan projekat, jer održivost za nas nije samo kompanijski cilj, već deo identiteta budući da smo kao najveći drogerijski lanac u Evropi odgovorni za našu okolinu, ljude i prirodu. Najveća sadnja drveća u Srbiji koju ćemo realizovati predstavlja deo naše kontinuirane posvećenosti društveno odgovornom poslovanju baziranom na principu da kao kompanija delujemo za primer u našoj zajednici.“ dodao je Petrović.

Igor Žeželj, CEO Adrija medija grupe istakao je značaj uloge kompanija i partnerstava u dostizanju održivog razvoja:

- “Kompanije nisu više u situaciji da biraju. Potrebno je da svaka kompanija nađe svoju priču i svoj pristup u cilju stvaranja bolje budućnosti za generacije iza nas. Mi u ovom momentu moramo da razmišljamo i počnemo da stvaramo bolju budućnost. Iz tog razloga, mi kao medijska kuća, svesni svog uticaja, formirali smo novu platformu sa ciljem da partnerski sa svim akterima kreiramo bolju budućnost.”

Za svakog građanina koji bude želeo da zasadi svoje drvo, biće obezbeđene sadnice na određenim lokacijama širom Srbije. Tačne lokacije i početak prijavljivanja biće objavljene početkom septembra u okviru kategorije i “zasadi drvo” na www.kurir.rs. I www.espreso.rs



Saša Stamatović, direktor Uprave za šume izjavio je da su šume prepoznate kao najbitniji kopneni ekosistem, koji ima ključnu ulogu u regulisanju štetnih efekata klimatskih pojava.
- Jedna od osnovnih aktivnosti koje se državna uprava bavi jeste unapređenje stanja postojećih šuma, kao i povećanje površina pod šumama, zato smo i deo ovog projekta – rekao je Stamatović.

Jednodnevna radna akcija, biće ispraćena specijalnom live TV emisijom „ Zasadi drvo“ tokom koje će se iz sata u sat izveštavati o broju posađenih stabala i efektima akcije.
Top